MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 427296
Start BIEDRONKI
Biedronki
ZADANIE NA DZIŚ - 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Zadania na piątek 27.03

Biedronki, dziś dowiecie się co nieco o starożytnej Grecji :)

 

1.Oglądanie filmu o starożytnych cywilizacjach

 

2. Grecka waza - wydzieranka.

Kolorowy papier rwiemy na małe kawałki i wyklejamy kontury wazy.

 

3. „Grecja”– zabawa w skojarzenia. Należy wymienić swoje skojarzenia z Grecją i pytać dzieci, czy się z nimi zgadzają, np. góra Olimp (tak), ser feta (tak), sałatka grecka (tak), pizza (nie), Olimpiada (tak), teatr (tak), Herkules (tak), koloseum (nie).

Możecie także zobaczyć bajkę o Herkulesie, aby przybliżyć dzieciom jego postać.

 

4. „Olimpiada” – zorganizowanie mini igrzysk.

Dzieci mogą np. skakać w dal, ścigać się kto pierwszy dotrze do mety, kto najdalej rzuci piłką, kto najdłużej wytrzyma skakanie na jednej nodze. Jeśli dziecko nie ma rodzeństwa, możecie np. wykonywać z nim proste ćwiczenia gimnastyczne, tutaj propozycja.

Karolina Szulc


Poprawiony: piątek, 27 marca 2020 12:19
 
LOGOPEDIA NA TYDZIEŃ OD 23 DO 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Drodzy Rodzice!

W zakładce każdej grupy raz w tygodniu będą się pojawiać ćwiczenia logopedyczne, które w formie zabawy możecie wykonać z dziećmi w domu. Starszaki, które zabrały swoje zeszyty z logopedii do domu, zachęcam do utrwalenia zamieszczonych tam materiałów. Jeśli macie Państwo jakieś pytania, pomysły, wątpliwości lub chcielibyście otrzymać nowe karty pracy, zachęcam do kontaktu ze mną poprzez adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Chętnie pomogę.

Ćwiczenia ust:

  • układamy usta w dzióbek i trzymamy na chwilę;
  • staramy się posyłać małe całuski, mając usta ułożone w dzióbek;
  • posyłamy całusa i uśmiechamy się na przemian (ćwiczenie robimy powoli).

 

Ćwiczenia języka:

  • dotykamy językiem każdego ząbka u góry przy otwartej buzi ("liczymy ząbki");
  • za górnymi zębami układamy kawałek chrupka, płatka śniadaniowego lub gumy rozpuszczalnej (ewentualnie cukierek) i przytrzymujemy go tam językiem przy otwartej buzi.

 

 

Życzę udanej zabawy, Michalina Dudzik.

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 12:31
 
ZADANIE NA DZIŚ - 26.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Zadania na czwartek 26.03

 

BIEDRONKI

 

-Rozmowa o praprzodkach człowieka – porównywanie obrazków, wskazywanie różnic i podobieństw do wyglądu współczesnego człowieka (obrazki w załączniku)

- „Czym się zajmowali ludzie dawno temu?” – giełda pomysłów. Dzieci zastanawiają się, czym mogli się zajmować dawni ludzie, wysuwają swoje propozycje (UWAGA! wszystkich wysłuchujemy, nie ma złych propozycji). Następnie w oparciu o dostępne książki, filmy i ilustracje opowiadamy dzieciom o życiu pradawnych ludzi (polowaniu, zbieraniu, wykonywaniu odzieży ze skór, biżuterii). Zachęcam do obejrzenia z dziećmi filmu z serii Był sobie człowiek pt. Neandertalczyk.

- „Krzesanie ognia”- oglądanie filmiku. Rozmowa o tym, jak dawni ludzie „przypadkiem” odkryli możliwość krzesania ognia i jak ważne było to wydarzenie.

- „Malowidła naskalne”- zajęcia plastyczne, malowanie palcami przy użyciu farb.

Obejrzyjcie wspólnie niektóre zdjęcia

Kliknij

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie "Kto mógł wykonać malowidło? Czy jest stare? itp. Dajcie dzieciom farby:czerwoną, brązową, białą i czarną. Dzieci malują palcami scenki z życia dawnych ludzi. Na koniec dzieci prezentują swoje obrazki i opowiadają o nich.

-Próba odpowiedzi na pytanie "Jak mieszkali dawni ludzie?"

Wyjdźcie do ogrodu. Możecie rysować malowidła zwierząt i roślin na piasku lub zbudować szałas z gałęzi/patyków i kawałków materiału.

Poćwiczcie rzuty do celu.

Powodzenia :) Karolina Szulc


Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 12:11
 
KATECHEZA NA DZIŚ - 26.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Szczęść Boże!

Temat:"W Niedzielę Palmową uwielbiamy Jezusa"

1. Coraz większymi krokami zbliżają się Święta Wielkiej Nocy, zanim jednak przyjdą, będziemy w sposób wyjątkowy w tym roku przeżywać Niedzielę Palmową.

2. Porozmawiajcie z dziećmi:

  • w jaki sposób witają się z kolegą/koleżanką, (Cześć, hej)
  • w jaki przywitają babcię czy dziadka, (Witaj)
  • jak witają się z panią w przedszkolu, (Dzień dobry)
  • w jaki sposób należy przywitać księdza lub siostrę zakonną, (Szczęść Boże)
  • jaki sposób jest najlepszy, żeby przywitać się z Jezusem. (modlitwa)


3. Przywitajcie się wspólnie z Panem Jezusem modlitwą "Ojcze nasz".

4. Zobaczcie fragmenty filmów, jak ludzie witają królowąpapieża. Opiszcie to razem. (ludzie machają chorągiewkami i kwiatami, cieszą się, śpiewają, klaszczą)

5. Pan Jezus postanowił odwiedzić Jerozolimę. Posłuchajcie, jak Go tam witano: (Mk 7, 7-11a) (przeczytajcie fragment Pisma Świętego, można zapalić świecę)

Przyprowadzili więc oślę do Jezusa i zarzucili na nie swe płaszcze, a On wsiadł na nie. Wielu zaś słało swe płaszcze na drodze, a inni gałązki ścięte na polach. A ci, którzy Go poprzedzali i ci którzy szli za Nim, wołali: «Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie. Błogosławione królestwo ojca naszego Dawida, które przychodzi. Hosanna na wysokościach!» Tak przybył do Jerozolimy i wszedł do świątyni.

6. Zapytajcie dziecko:

  • Z czyjego przyjazdu cieszyli się ludzie? (z przyjazdu Jezusa)
  • Jak okazywali swą radość? (swoje płaszcze kładli na ziemi, machali gałązkami i wołali "Hosanna")


7. Wyjaśnij dziecku: Jezus był znany mieszkańcom Jerozolimy. Mieli mało czasu na uroczyste przygotowanie powitania. Szybko znaleźli osła. Przykryli go pięknym czerwonym płaszczem. Wiele osób ścięło gałązki palmy i machali nimi na powitanie. Kilka osób zdjęło swoje płaszcze i ułożyło z nich dywan, po którym szedł osiołek niosący Jezusa. Na pamiątkę tego wydarzenia w Niedzielę Palmową my także przygotowujemy przystrojone wiosenne gałązki drzew, a ksiądz je poświęca na mszy.

8. W tym roku z powodu wyjątkowej sytuacji nie możecie przynieść swoich palm do przedszkola ani do kościoła. Dlatego proponuję, abyście spróbowali zrobić palmy w domach (mogą być przestrzenne lub narysowane na kartce) dowolną techniką. Następnie przyślijcie nam zdjęcie Waszej palmy na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . My opublikujemy galerię Waszych zdjęć w zakładce Religia. Zachęcam do wspólnego tworzenia i dzielenia się z wszystkimi efektami swojej pracy. Na zdjęcia czekam do 3 kwietnia.


Z Panem Bogiem, Michalina Dudzik

 
ZADANIE NA DZIŚ - 25.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Zadania na środę 25.03

 

Dzień dobry Biedronki, dzisiaj pora na doświadczenie. Miłej zabawy :)

 

1. "Dlaczego dinozaury wyginęły?" – burza mózgów, podawanie przez dzieci hipotez, próby ich formułowania i wypowiadania się. Zadawanie pytań:

*Skoro dinozaury były największymi zwierzętami na Ziemi, dlaczego ich teraz nie ma?

*Dlaczego wszystkie wymarły nagle i tajemniczo?

W załączniku znajdziecie hipotezę na ten temat z książki "Dinozaury i prehistoria. Świat w obrazkach." Emilie Beaumont. Przeczytajcie ją dzieciom.

 

2. „Wulkan” – zabawa badawcza z wykorzystaniem sody i octu.

Przepis na zrobienie wulkanu znajduje się w załączniku. Potrzebne będą: szklanka, folia aluminiowa, taśma klejąca, nożyczki, farby, taca, soda, ocet.

Pod tym linkiem zobaczycie, jak ma wyglądać wasz na wulkan.


3 „Gdzie więcej?” – zajęcia matematyczne, porównywanie liczebności zbiorów.

Należy stworzyć dwa zbiory, mogą nam posłużyć do tego np. obręcze hula-hop, kartki papieru, tacki kuchenne, cokolwiek.

Potrzebne będą dinozaury - ale mogą nimi być kredki, klocki, itp. W każdym zbiorze należy ułożyć kilka dinozaurów. Zadaniem dzieci jest porównywanie liczby dinozaurów, gdzie jest ich więcej a gdzie mniej? O ile więcej, o ile mniej? Można też uszeregować dinozaury od najmniejszego do największego (wtedy potrzebne są klocki/kredki w różnym rozmiarze).


4. „Wspaniałe piramidy” – zabawa konstrukcyjna.

Potrzebne będą klocki. Niech dzieci spróbują zbudować swoje piramidy.

 

Powodzenia :)

Karolina Szulc


Poprawiony: środa, 25 marca 2020 15:56
 
«pierwszapoprzednia123456następnaostatnia»

Strona 1 z 6

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 9 gości