MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 471345
Start BIEDRONKI
Biedronki
26 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedronki! Witam was w ostatnim dniu naszej wspólnej pracy :) Dziękuję wam za wasz wysiłek w tym trudnym dla nas czasie, a waszym rodzicom za współpracę :) Życzę wam udanych i bezpiecznych wakacji!

 • „Na wakacjach” – zabawa dramowa. Odgrywanie scenek mogących zdarzyć się w czasie wakacji, np. Zgubiłeś się na plaży, co robisz? Jesteś na basenie i zauważyłeś, że ktoś tonie, co robisz? Jesteś świadkiem wypadku drogowego, co robisz? Siedzisz na plaży i widzisz małe dziecko wchodzące do wody. W pobliżu nie widać jego rodziców, co robisz?

 • „Bezpieczne wakacje” – zabawa z lizakami/buźkami. Przygotowujemy dwie "buźki" - uśmiechniętą i smutną (mogą być na patyku). Czytamy zdania, a dzieci oceniają ich prawdziwość, podnosząc odpowiedni znak i podając uzasadnienie.

Przykłady zdań:

– Na plaży można palić ognisko.

– Gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania.

– Biała flaga oznacza, że można się kąpać.

– Można chodzić po wydmach.

– Można spacerować po górach w klapkach.

– Na plaży nie można śmiecić.

– Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask.

– Można wchodzić do wody na niestrzeżonej plaży.

 

•Słuchanie piosenki "Na plaży". Wesołe zabawy taneczne przy piosence.

 

•Zobaczcie film edukacyjny. Dowiecie się z niego co można robić latem oraz jak wygląda wtedy przyroda.

 

•Na koniec poćwiczcie spostrzegawczość.

 Do zobaczenia po wakacjach!Uśmiech

Karolina Szulc

Poprawiony: piątek, 26 czerwca 2020 11:21
 
25 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedronki :)

•Na początku trochę się rozruszajcie - oto propozycja zajęć tanecznych:

Rozgrzewka

Taneczna sałatka owocowa


• Kolorowy pociąg – praca z wierszem Doroty Gellner pod tym samym tytułem. Prosimy dzieci, by zapamiętały, co znajdowało się w pociągu.

 

„Kolorowy pociąg”

Wycinam z papieru kolorowy pociąg.

Kolorowe koła po szynach turkoczą.

W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,

w żółtym – słońce z uśmiechem złocistym.

W czerwonym – kilka maków,

w białym – puszysty obłok,

w zielonym – wilgotne listki.

A w ostatnim – największym –

Bukiet spełnionych marzeń.

 

 Pytamy dzieci, ile wagonów miał pociąg z wiersza. Przygotowujemy 6 kolorowych kartek (wagonów), ponumerowanych 1-6.  Ponownie czytamy wiersz. Gdy czytamy o pierwszym wagonie, dzieci podnoszą prostokąt z numerem 1 itd. Następnie dzieci siadają przy stolikach i rysują w każdym wagonie elementy przedstawione w wierszu. Kolejny raz czytamy utwór, a dzieci ustawiają wagony z rysunkami w odpowiedniej kolejności. Pytamy, co jest w pierwszym, trzecim, piątym wagonie – utrwalenie liczb porządkowych.

 

1  wagon - niebieski

2 wagon - żółty

3 wagon - czerwony

4 wagon - biały

5 wagon - zielony

6 wagon - ma być największy, kolor dowolny

 

•„Strój kąpielowy” – zabawa plastyczna. Dajemy dzieciom wycięte z kolorowego papieru kształty strojów kąpielowych (kostiumy dla dziewczynek i szorty dla chłopców), a te ozdabiają je za pomocą rysunków wyciętych z czasopism.

chłopcy

dziewczynki


•Na koniec zobaczcie zasady bezpiecznego wakacyjnego wypoczynku:

morze

góry

na drodze

na rowerze

 

Karolina Szulc

 

 

Poprawiony: czwartek, 25 czerwca 2020 09:20
 
24 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

Dzień dobry Biedronki, udanej zabawy!

 

• Słuchanie tekstu "Lato" Zdzisława Szczepaniaka.

No dzieciarnia – co wy na to? Już od jutra mamy lato!

Ta wspaniała, ciepła pora Trwa od rana do wieczora

Przez co najmniej dwa miesiące, Gdy najmocniej grzeje słońce.

W tym to czasie, o tej porze Każdy bawi się, jak może.

Z bratem, z siostrą, z kolegami. Samotnicy wolą sami.

Malcy jeżdżą na rowerkach, Trwa zabawa w piłkę, w berka.

Warczą wściekle motorynki. Kto tak piszczy? To dziewczynki…

Przechwalają się chłopaki: – Co tam guzy i siniaki!

Na trzepaku – gimnastyka. Pół podwórka kozły fika,

A wódz Indian właśnie każe Schwytać jakieś blade twarze

I przywiązać je do pala, Choć współczucie nie pozwala…

Ktoś gdzieś chlipie: – Ja się boję… W odsiecz idą mu kowboje.

Inni znów za piłką gonią (szyby już ze strachu dzwonią),

Komuś w biegu spadły buty (nic nie szkodzi – to nie luty),

Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła, Lecą w górę bańki z mydła…

W piaskownicy góra piasku. Dookoła pełno wrzasku.

– Hurra! Nie ma jak wakacje! Głośno krzyczy (i ma rację):

Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem, Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem,

Mania z Halą, Wanda z Martą, Gosia z Basią – no bo warto

Wykorzystać każdą chwilę, Aby się zabawić mile,

Aby nie iść do przedszkola, Aby strzelić wreszcie gola,

Aby w nosie mieć klasówki, Dwójki, piątki, wywiadówki…

Można wreszcie się nie śpieszyć, Można się z wszystkiego cieszyć.

Do momentu… gdy z balkonu Tato krzyknie: „MARSZ DO DOMU!”.

W domu nas do wanny wsadzą, Doszorują i wygładzą.

Potem każą siąść za stołem i napychać brzuch z mozołem.

A gdy wreszcie wszystko zjemy, Wykrztusimy: „Dziękujemy…”

Wówczas mama – dobra wróżka – Zaprowadzi nas do łóżka.

Na dobranoc zaś koniecznie Powie: „JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE…”.

 

Po przeczytaniu wiersza zadajemy dzieciom pytania: W co bawiły się dzieci z wiersza? W co wy bawicie się latem? Jakie przedmioty do zabawy kojarzą wam się z latem?

 

• „Piraci” – Zapraszamy dzieci do zabawy w piratów. Wiążemy dzieciom na głowie bandankę i dajemy jedną słomkę. Dzieci przygotowują się do pirackiego rejsu. Zastanawiają się, do czego może posłużyć słomka, w co może się zamienić. Podają swoje pomysły (wiosło, luneta, szczotka do zamiatania pokładu, maszt, łyżka do zupy). Dzieci wczuwają się w piratów przy piosence

 

• „Pirat z talerzyka” – praca plastyczna. Doskonalenie sprawności manualnej. Potrzebne będą białe papierowe talerzyki i czerwona wstążka. Dzieci malują na talerzykach czerwoną farbą chustę pirata i doklejają z boku jej zakończenie z czerwonej wstążki. Dorysowują oczy, nos i buzię.

 

• „Letni taniec szczęścia” – zabawa taneczna. Dzieci tańczą swobodnie przy dowolnej muzyce. Aby lepiej wczuły się w letni klimat, można wykorzystać letnie rekwizyty: okulary przeciwsłoneczne, kapelusze, kolorowe chustki, piłki plażowe.

 

Karolina Szulc

 

 
23 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

Dzień dobry we wtorek :)

• „Skarby znad morza” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie przedmiotów znad morza, wnioskowanie o temacie, praca z mapą.

Rodzic pokazuje zdjęcia kojarzące się z morzem (muszla piasek, bursztyn, rozgwiazda). Pytamy dzieci: Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Czy znacie jakieś polskie miejscowości leżące nad morzem? Dzieci z pomocą rodzica  odnajdują na mapie Gdańsk, Gdynię, Łebę i Ustkę.

 •Zabawa muzyczna z pokazywaniem.

 • „Wyjeżdżam nad morze i pakuję…” – zabawa pamięciowa. Technika niedokończonych zdań z powtarzaniem zdań. Rodzic zaczyna zdanie: Wyjeżdżam nad morze i pakuję…, a dzieci je kończą. Starają się przy tym nie tylko wypowiedzieć nazwę przedmiotu, ale też go pokazać ruchem. Kolejnym razem dzieci powtarzają nazwy i pokazują przedmioty wskazane poprzednio, dodając za każdym razem coś nowego.

 •Posłuchajcie tej piosenki.

Przy kolejnym słuchaniu próbujcie śpiewać powtarzające się wersy zwrotek :)

• Zróbcie akwarium w słoiku.

 

Karolina Szulc

Poprawiony: poniedziałek, 22 czerwca 2020 23:37
 
22 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

Dzień dobry Biedronki! Witam was w ostatnim tygodniu naszej pracy.

• Zestaw ćwiczeń porannych:

1. „Delikatnie” – lekki bieg za rodzicem w dowolnych kierunkach.

2. „W górę i w dół” – dzieci zajmują dowolne miejsca w pokoju. Stają w lekkim rozkroku. Na raz powoli unoszą ręce i robią głęboki wdech, a na dwa swobodnie je opuszczają i robią wydech.

3. „Hop, hop!” – w rytm bębenka (może być garnek i drewniana łyżka;) dzieci miarowo przeskakują z jednej nogi na drugą i równocześnie klaszczą.

4. „Swobodnie” – w swobodnym zwisie tułowia dzieci naprzemiennie dotykają lewą ręką prawej stopy, następnie prawą ręką lewej stopy.


• „Góry” – zajęcia dydaktyczne. Szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw. Pokazujemy zdjęcia kojarzące się z górami: oscypek ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna. Pytamy dzieci: Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Jak nazywa się lubiane przez turystów górskie miasteczko? (Zakopane) W jakich górach leży Zakopane? Dzieci wspólnie z rodzicami odnajdują na mapie Zakopane oraz największe polskie góry (Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny, Góry Świętokrzyskie).


• „Wycieczka w góry” – zabawa polisensoryczna. Rozpoznawanie po dotyku przedmiotów umieszczonych w worku (plecaku), poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów potrzebnych podczas wyprawy w góry. Pytmy dzieci: Co należy zabrać na górską wycieczkę? Przynosimy worek / plecak, w którym znajdują się różne przedmioty, w tym: lornetka, butelka wody, telefon komórkowy, kanapka, mapa, kompas. Zadaniem dzieci jest odgadnąć po dotyku, jakie przedmioty ukryto w plecaku oraz ocenić, czy są one potrzebne podczas wyprawy w góry i dlaczego.


• „Wyprawa w góry” – zabawa ruchowa. Rozkładamy w pokoju przeszkody: poduszki, kartki itp. Posłużą one jako elementy przestrzeni, które dzieci będą mijać podczas wycieczki w góry. Dzieci pokonują przeszkody umieszczone na podłodze.


• „Luneta” – zabawa w naśladowanie. Przynosimy kartkę papieru, którą zwijamy tak, by stworzyć lunetę. Przykładamy ją do oka i mówimy: Jestem na szczycie góry. Widzę… (np. owce na polanie). Dzieci naśladują to, co wymieniliśmy. Po kilku takich instrukcjach wydanych przez rodzica lornetkę przejmują dzieci i to one opisują, co widzą. Rodzice odtwarzają to za pomocą ruchu.


• Jeśli będzie ładna pogoda, wyjdźcie do ogrodu. Poszukajcie kamyków i liści. Niech dzieci ułożą z nich kompozycje na betonie.


Karolina Szulc

Poprawiony: niedziela, 21 czerwca 2020 21:38
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 25

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 4 gości