MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 427316
Start KACZUSZKI
Kaczuszki
ZADANIE NA DZIŚ - 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Witam kochane Dzieci i Rodziców. Oto propozycje na dziś:

1. Rodzicu, przeczytaj wiersz ,,Na zdrowie" B. Lewandowskiej

Doktor rybka niech nam powie

Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina,

Gimnastykę dziś zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

Pod prysznicem w ciepłej wodzie.

Wie,że zęby białe czyste

Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo

Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha czysta chustka

Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka

na obrazku bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba

Tak zdrowy być jak ryba.

Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza: Co trzeba robić, żeby być zdrowym? Dziecko udzieli odpowiedzi na podstawie wiersza i własnej wiedzy.

2. Poćwiczcie wspólnie: kliknij

3. ,,Owoce i warzywa"- zabawa. Dziecko siedzi z chustką zawiązaną na oczach. Wręczamy dziecku owoc lub warzywo. Dziecko za pomocą węchu i dotyku musi odgadnąć co to za warzywo lub owoc- podać jego nazwę. Jak już dziecko odgadnie nazwę owocu lub warzywa, dzieli tę nazwę na sylaby, podaje pierwszą i ostatnią głoskę nazwy.

4. ,,Rytmy wiosny". Pokazujemy dziecku serię gestów - klaśnięcie w ręce, klaśnięcie w uda, tupnięcie 2 razy lewą nogą, tupnięcie 2 razy prawą nogą, podskok. Jak dziecko opanuje tę sekwencję gestów to wykonuje ją w rytm piosenki

5. Praca z KP3 33b- dzieci nazywają części ciała (głowa, noga, oko, dłoń, ucho, stopa). Kto nie ma kart pracy w domu, to dołączam ją do pobrania

Życzę udanej i wesołej pracy. Trzymajcie się zdrowo - Basia Pytlik

Poprawiony: piątek, 27 marca 2020 10:04
 
LOGOPEDIA NA TYDZIEŃ OD 23 DO 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Drodzy Rodzice!

W zakładce każdej grupy raz w tygodniu będą się pojawiać ćwiczenia logopedyczne, które w formie zabawy możecie wykonać z dziećmi w domu. Starszaki, które zabrały swoje zeszyty z logopedii do domu, zachęcam do utrwalenia zamieszczonych tam materiałów. Jeśli macie Państwo jakieś pytania, pomysły, wątpliwości lub chcielibyście otrzymać nowe karty pracy, zachęcam do kontaktu ze mną poprzez adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Chętnie pomogę.

Ćwiczenia ust:

  • układamy usta w dzióbek i trzymamy na chwilę;
  • staramy się posyłać małe całuski, mając usta ułożone w dzióbek;
  • posyłamy całusa i uśmiechamy się na przemian (ćwiczenie robimy powoli).


Ćwiczenia języka:

  • dotykamy językiem każdego ząbka u góry przy otwartej buzi ("liczymy ząbki");
  • za górnymi zębami układamy kawałek chrupka, płatka śniadaniowego lub gumy rozpuszczalnej (ewentualnie cukierek) i przytrzymujemy go tam językiem przy otwartej buzi.



Życzę udanej zabawy, Michalina Dudzik.


Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 12:29
 
ZADANIE NA DZIŚ - 26.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Drodzy Rodzice! Kochane dzieciaczki! Oto propozycje zadań na dziś:

* Dzieciaczki- posłuchajcie uważnie piosenki 

Rodzice - po wysłuchaniu 1 zwrotki i refrenu przeprowadźcie z dzieckiem rozmowę na temat tekstu tej zwrotki i refrenu. Oto pytania- Kto przyjdzie do nas? (wiosna) Jaka ta wiosna będzie? (roześmiana i zielona), Co jest zielone w refrenie tej piosenki? (trawa, mech, żaba). Następnie wysłuchajcie II zwrotki i zadajcie kolejne pytania- Co rośnie? (trawa, listki, dzieci) Jakie ptaki przyfrunęły? (bociany). Wysłuchajcie III zwrotki i zadajcie pytania- Co już kwitnie w lesie? (zawilec) Jaki owady się obudziły? (motyle), Co słychać wieczorem nad łąkami? (żabi śpiew). Można zadać też inne pytania, np.- Ile zwrotek ma ta piosenka? (trzy) Czy słowa refrenu są zawsze takie same? (tak) Czy piosenka jest wesoła, czy smutna? (wesoła).

* Czas na wesołą zabawę przy piosence. Przygrywajcie do piosenki na dostępnych w domu instrumentach - rytmicznie uderzając drewnianymi łyżkami, szeleszcząc reklamówką, tupiąc, klaszcząc, itp. Kliknij

* Niech dziecko zaśpiewa piosenkę głosem psa (hau) lub kota (miau) lub kaczki (kwa). Kliknij

* Teraz czas na rachunki pani Wiosny - niech dziecko słucha wiersza, w którym są zagadki matematyczne i wykona obliczenia przy użyciu klamerek (10 szt) i papierowej tacki.

,,Przyszła wiosna do lasku

z kluczykiem przy pasku.

A te kluczyki brzęczące,

to kolorowe kwiaty pachnące.

Rosną tu trzy zawilce (dziecko zapina na brzegu tacki 3 klamerki) i trzy krokusy (dziecko zapina na brzegu tacki kolejne 3 klamerki).

Oblicz proszę, ile kwiatów wyszło

spod zimowych pierzynek? (dziecko liczy ile jest zapiętych klamerek i podaje ich liczbę- 6, a następnie odpina wszystkie)

Stąpa wiosna po łące.

Zbiera kwiaty pachnące.

Ma trzy stokrotki (dziecko zapina na brzegu tacki 3 klamerki), cztery tulipany (dziecko zapina na brzegu tacki kolejne 4 klamerki)

Powiedz, z ilu kwiatków

zrobi wiosna bukiet pachnący? (dziecko liczy ile jest zapiętych klamerek i podaje ich liczbę- 7, a następnie odpina wszystkie)

Chodzi wiosna po lesie.

Promyk słońca w koszach niesie.

Trzy kosze ma dla kwiatów (dziecko zapina na brzegu tacki 3 klamerki)

Trzy dla trawki (dziecko zapina na brzegu tacki kolejne 3 klamerki)

Cztery dla leśnej zwierzyny (dziecko zapina na brzegu tacki kolejne 4 klamerki)

Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny? (dziecko liczy ile jest zapiętych klamerek i podaje ich liczbę - 10)

BRAWO!

* Kaczuszki rozruszajcie się troszeczkę i potańczcie sobie do piosenki o wiośnie.

* Jeśli starsze dzieci mają jeszcze ochotę coś zrobić, to zapraszam do wykonania ćwiczeń na karcie pracy 28 b i 29 a . Dla dzieci, które nie mają książek te zadania są do pobrania.

Zadanie 1

Zadanie 2

TRZYMAJCIE SIĘ CIEPLUTKO. ŻYCZĘ ZDRÓWKA I DOBREGO HUMORU. DO JUTRA - Basia Pytlik

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 09:06
 
KATECHEZA NA DZIŚ - 26.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Szczęść Boże!

Temat:"Jezusa palmami witamy, wielką radość ogłaszamy"

1. Coraz większymi krokami zbliżają się Święta Wielkiej Nocy, zanim jednak przyjdą, będziemy w sposób wyjątkowy w tym roku przeżywać Niedzielę Palmową.

2. Porozmawiajcie z dziećmi:


  • w jaki sposób witają się z kolegą/koleżanką, (Cześć, hej)
  • w jaki przywitają babcię czy dziadka, (Witaj)
  • jak witają się z panią w przedszkolu, (Dzień dobry)
  • w jaki sposób należy przywitać księdza lub siostrę zakonną, (Szczęść Boże)
  • jaki sposób jest najlepszy, żeby przywitać się z Jezusem. (modlitwa)


 

3. Przywitajcie się wspólnie z Panem Jezusem modlitwą "Ojcze nasz".

4. Zobaczcie fragmenty filmów, jak ludzie witają królową i papieża. Opiszcie to razem. (ludzie machają chorągiewkami i kwiatami, cieszą się, śpiewają, klaszczą)

5. Wprowadźcie w temat: Przed chwilą w modlitwie prosiliśmy, abyśmy mogli być w królestwie naszego Boga.

– Jak nazywa się osoba, która rządzi królestwem? (król)

– Jak wygląda król? (ma koronę, berło, piękne, złote ubrania)

– Jaki powinien być król, żeby poddani go kochali? (dobry, pomocny, sprawiedliwy)

Dobry król jest sprawiedliwy i troszczy się o swoich poddanych. Kiedy przychodzą do niego, zawsze im pomaga, cieszy się, gdy są oni dla siebie dobrzy i postępują szlachetnie.Takim dobrym i sprawiedliwym królem jest Jezus. Kiedy żył na ziemi, przychodzili do Niego ludzie z różnymi prośbami i nigdy nie odchodzili smutni. On zawsze im pomagał: uzdrawiał chorych, przywracał wzrok niewidomym, rozmnażał chleb dla głodnych, błogosławił dzieci. Wszyscy bardzo się cieszyli, gdy spotykali Jezusa.

6. Wyjaśnij pojęcia hosanna, zanim przeczytacie opowiadanie: Kiedy ludzie widzieli Jezusa, wielu z nich wołało: "Hosanna" - to taki okrzyk radości, znaczy uwielbiajmy Jezusa. 

7. Posłuchacie, jak witano Jezusa:

Jezus i jego uczniowie byli w drodze do dużego miasta – Jerozolimy. Gdy już byli blisko, Jezus powiedział:

– Tam, w dole, jest wioska. Idźcie, znajdźcie osła i przyprowadźcie go tutaj. Właścicielowi powiedzcie, że teraz osła potrzebuje Jezus, a oddacie go później.

Uczniowie zrobili tak, jak polecił im Jezus. Przyprowadzili osła, przykryli jego grzbiet swoimi płaszczami i pomogli wsiąść na niego Jezusowi. Mimo że zwierzęcia jeszcze nigdy nikt nie dosiadał, było spokojne. Wiele osób czekało na Jezusa w Jerozolimie. Radosny tłum witał Go, wymachując ściętymi gałązkami palm. Ludzie rzucali je na drogę, aby przywitać Jezusa jak króla. Wszyscy cieszyli się i wiwatowali, głośno wołając:

– Hosanna! Przybywa Król obiecany przez Boga!

– Niech żyje nasz Król! Niech Bóg błogosławi Jezusa, który przychodzi w Jego imię! Chwała Bogu!

8. Zapytajcie dzieci:


  • Co Jezus polecił zrobić swoim uczniom? (przyprowadzić osła)
  • Jak przyjęli Jezusa ludzie w Jerozolimie? (bardzo radośnie, wymachiwali palmami)
  • Co ludzie wykrzykiwali na cześć Jezusa? (Hosanna)
  • Dlaczego mieszkańcy Jerozolimy wymachiwali palmami i kładli je na ziemi przed Jezusem? (Bo cieszyli się na przyjazd Króla)


9. Wyjaśnij dziecku: Wszyscy ludzie w Jerozolimie cieszyli się, że przybył do nich Jezus – Król, dlatego słali na ziemię gałęzie palm i machali nimi. My również cieszymy się, że przychodzi do nas dobry Jezus jako Król. Na tę pamiątkę niedzielę wjazdu Jezusa do Jerozolimy nazywamy Niedzielą Palmową. Przychodzimy wtedy do kościoła z gałązkami palmowymi lub wierzbowymi ustrojonymi kolorowymi ozdobami i kwiatami. Po poświęceniu „palm” przez księdza, czyli pokropieniu wodą święconą, wszyscy, trzymając je w rękach, uczestniczą w procesji na pamiątkę uroczystego wjazdu Jezusa do Jerozolimy. Po powrocie do domów powinniśmy umieścić „palmę” w widocznym miejscu, tak aby cały rok przypominała nam o naszej radości i miłości do Jezusa – naszego Króla.

Zobacz palmy

10. W tym roku z powodu wyjątkowej sytuacji nie możecie przynieść swoich palm do przedszkola ani do kościoła. Dlatego proponuję, abyście spróbowali zrobić palmy w domach (mogą być przestrzenne lub narysowane na kartce albo w Waszych podręcznikach) dowolną techniką. Następnie przyślijcie nam zdjęcie Waszej palmy na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . My opublikujemy galerię Waszych zdjęć w zakładce Religia. Zachęcam do wspólnego tworzenia i dzielenia się z wszystkimi efektami swojej pracy. Na zdjęcia czekam do 3 kwietnia.

Z Panem Bogiem, Michalina Dudzik

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 08:57
 
ZADANIE NA DZIŚ - 25.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Dzień dobry Rodzicom, buziaczki dla moich kochanych Kaczuszek! Mam nadzieję, że jesteście zdrowi. Tego Wam też z całego serca życzę.

Oto moje propozycje na dziś:

* Proszę, obejrzyjcie ten filmik (od 1min ). Dzięki niemu dowiecie się, jak brzmi litera g, jak wyglądają litery - g,G i jak się je pisze.

Drodzy Rodzice - głoskę słyszymy, literę widzimy

* Kochane dzieci - wymieńcie słowa, które zaczynają się na głoskę g (przykłady - głowa, globus, gazeta, grabie, itp), podzielcie wymienione słowa na sylaby - za pomocą klaskania lub stukania palcem o podłogę lub tupania.

* Starsze dzieciaczki, powiedzcie, jakie głoski słyszycie w słowach - gol - g o l, guma - guma, gumka - g u m k a, globus - g l o b u s,gitara - g i t a r a 

* Zobaczcie jeszcze raz filmik, który już raz oglądaliście i zwróćcie szczególną uwagę na to, jak pisze się litery g, G 

- napiszcie te literki palcem - w powietrzu, na podłodze, ułóżcie na podłodze - ze skakanki, sznurka, itp. kształt liter g,G

* Rodzice, proszę dać dziecku jakąś gazetę, niech poszuka i zaznaczy w tekście małe i wielkie litery g,G

* Teraz przerwa na relaks przy muzyce. Potrzebne będą, np. miotełki z pociętych starych gazet.

* Dzieci starsze, które mają w domu książki, mogą wykonać ćwiczenie na karcie pracy 32 a,b. Dla pozostałych, starszych dzieci z naszej grupy, jest karta pracy do pobrania.

Rodzice, jeżeli nie macie możliwości wydrukowania tej karty pracy, to wystarczy, że dziecko będzie wskazywać palcem na monitorze komputera właściwe rozwiązania, a literki może sobie pisać w liniach, które mu sami narysujecie na czystej kartce.

Pozdrawiam bardzo serdecznie. W razie jakichkolwiek pytań jestem dostępna pod numerem mojego prywatnego telefonu, który Państwo znacie. Telefonicznie podam również adres mojej poczty e-mail, jeśli wolą Państwo w ten sposób kontaktować się ze mną.

Całuje Was mocno dzieciaczkiUśmiech Barbara Pytlik



Poprawiony: środa, 25 marca 2020 15:55
 
«pierwszapoprzednia123456następnaostatnia»

Strona 1 z 6

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 12 gości