MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 427287
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
ZADANIE NA DZIŚ - 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Witam wszystkich bardzo gorąco!

Kochane Pszczółki zachęcam do skorzystania z zabaw i zadań utrwalających wiadomości o pracy rolnika i czterech porach roku.

1. Aby przypomnieć dziecku o nieustannie upływającym czasie i następstwie pór roku, można przeczytać wiersz H. Zdzitowieckiej pt.: "Od wiosny do wiosny".

Proszę zapytać dziecko, które pory roku zostały przedstawione w wierszu? Co oznacza sformułowanie "płyną miesiące" (przemijają, następują po sobie). Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną latem, jesienią a jakie zimą?

2. Dla utrwalenia wiedzy o pracach rolnika, sadownika oraz wiedzy o porach roku proszę włączyć dziecku krótkie filmy:

Film

Film

3. Ile pracy w poszczególnych porach roku mają np. sadownicy można przedstawić za pomocą zamieszczonego filmiku.

4. Dziecko może wykonać pracę plastyczną na temat czterech pór roku np. można narysować dziecku 4 drzewa bez liści, tylko pnie i gałęzie. Poprosić, aby tak pokolorowało lub pomalowało każde drzewo, żeby przedstawiało kolejną porę roku.

Podczas wykonywania pracy plastycznej dziecko może posłuchać sobie piosenki o farmerze.


 

Życzę miłej zabawy! Serdecznie pozdrawiam! Jadwiga Michulec

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 22:15
 
LOGOPEDIA NA TYDZIEŃ OD 23 DO 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Drodzy Rodzice!

W zakładce każdej grupy raz w tygodniu będą się pojawiać ćwiczenia logopedyczne, które w formie zabawy możecie wykonać z dziećmi w domu. Starszaki, które zabrały swoje zeszyty z logopedii do domu, zachęcam do utrwalenia zamieszczonych tam materiałów. Jeśli macie Państwo jakieś pytania, pomysły, wątpliwości lub chcielibyście otrzymać nowe karty pracy, zachęcam do kontaktu ze mną poprzez adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Chętnie pomogę.

Ćwiczenia ust:

  • układamy usta w dzióbek i trzymamy na chwilę;
  • staramy się posyłać małe całuski, mając usta ułożone w dzióbek;
  • posyłamy całusa i uśmiechamy się na przemian (ćwiczenie robimy powoli).

 

Ćwiczenia języka:

  • dotykamy językiem każdego ząbka u góry przy otwartej buzi ("liczymy ząbki");
  • za górnymi zębami układamy kawałek chrupka, płatka śniadaniowego lub gumy rozpuszczalnej (ewentualnie cukierek) i przytrzymujemy go tam językiem przy otwartej buzi.


 

Życzę udanej zabawy, Michalina Dudzik.

 

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 12:29
 
ZADANIE NA DZIŚ - 26.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Witam wszystkich Rodziców i moje Pszczółki! Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy.

Dzisiaj w dalszym ciągu będziemy rozmawiać o pracy rolnika.

1. "Maszyny rolnicze" - proszę zaprezentować dziecku zdjęcia maszyn rolniczych. Niech dzieci spróbują je nazwać. Podpowiedzcie dziecku do czego służą. W jaki sposób pomagają rolnikowi w pracy. Wybrane nazwy maszyn dziecko może podzielić na sylaby oraz na głoski. Niech oznaczą pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.

Kliknij

2. Proszę przeczytać dziecku tekst piosenki pt.: "W poniedziałek rano kosił ojciec siano". Po wysłuchaniu tekstu poproście dziecko, aby wymieniło czynności rolnika. Wniosek: aby wyhodować cokolwiek na polu, rolnik musi wykonać wiele różnych, czasochłonnych prac.

3. "Różne zboża" - poproście dziecko, aby przyjrzało się zdjęciom zamieszczonym poniżej. Przestawiają one rodzaje polskich zbóż. Niech spróbują porównać ich wygląd - różnice i podobieństwa. Przeczytajcie ich nazwy. Proszę zadać pytanie: "Po co rolnicy hodują zboża?"

Kliknij

4. Dla utrwalenia wiadomości dziecko może pokolorować obrazek przedstawiający rolnika przy pracy.


Dzieci starsze, które mają książki w domu, mogą zrobić ćwiczenia ze stron 46 - 47.

 

Jeszcze raz serdecznie pozdrawiam! Do jutra! Jadwiga Michulec

Poprawiony: środa, 25 marca 2020 20:18
 
KATECHEZA NA DZIŚ - 25.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Szczęść Boże!

Temat:"W Niedzielę Palmową uwielbiamy Jezusa"

1. Coraz większymi krokami zbliżają się Święta Wielkiej Nocy, zanim jednak przyjdą, będziemy w sposób wyjątkowy w tym roku przeżywać Niedzielę Palmową.

2. Porozmawiajcie z dziećmi:

  • w jaki sposób witają się z kolegą/koleżanką, (Cześć, hej)
  • w jaki przywitają babcię czy dziadka, (Witaj)
  • jak witają się z panią w przedszkolu, (Dzień dobry)
  • w jaki sposób należy przywitać księdza lub siostrę zakonną, (Szczęść Boże)
  • jaki sposób jest najlepszy, żeby przywitać się z Jezusem. (modlitwa)


3. Przywitajcie się wspólnie z Panem Jezusem modlitwą "Ojcze nasz".

4. Zobaczcie fragmenty filmów, jak ludzie witają królową i papieża. Opiszcie to razem. (ludzie machają chorągiewkami i kwiatami, cieszą się, śpiewają, klaszczą)

5. Pan Jezus postanowił odwiedzić Jerozolimę. Posłuchajcie, jak Go tam witano: (Mk 7, 7-11a) (przeczytajcie fragment Pisma Świętego, można zapalić świecę)

Przyprowadzili więc oślę do Jezusa i zarzucili na nie swe płaszcze, a On wsiadł na nie. Wielu zaś słało swe płaszcze na drodze, a inni gałązki ścięte na polach. A ci, którzy Go poprzedzali i ci którzy szli za Nim, wołali: «Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie. Błogosławione królestwo ojca naszego Dawida, które przychodzi. Hosanna na wysokościach!» Tak przybył do Jerozolimy i wszedł do świątyni.

6. Zapytajcie dziecko:

  • Z czyjego przyjazdu cieszyli się ludzie? (z przyjazdu Jezusa)
  • Jak okazywali swą radość? (swoje płaszcze kładli na ziemi, machali gałązkami i wołali "Hosanna")


7. Wyjaśnij dziecku: Jezus był znany mieszkańcom Jerozolimy. Mieli mało czasu na uroczyste przygotowanie powitania. Szybko znaleźli osła. Przykryli go pięknym czerwonym płaszczem. Wiele osób ścięło gałązki palmy i machali nimi na powitanie. Kilka osób zdjęło swoje płaszcze i ułożyło z nich dywan, po którym szedł osiołek niosący Jezusa. Na pamiątkę tego wydarzenia w Niedzielę Palmową my także przygotowujemy przystrojone wiosenne gałązki drzew, a ksiądz je poświęca na mszy.

8. W tym roku z powodu wyjątkowej sytuacji nie możecie przynieść swoich palm do przedszkola ani do kościoła. Dlatego proponuję, abyście spróbowali zrobić palmy w domach (mogą być przestrzenne lub narysowane na kartce) dowolną techniką. Następnie przyślijcie nam zdjęcie Waszej palmy na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . My opublikujemy galerię Waszych zdjęć w zakładce Religia. Zachęcam do wspólnego tworzenia i dzielenia się z wszystkimi efektami swojej pracy. Na zdjęcia czekam do 3 kwietnia.


Z Panem Bogiem, Michalina Dudzik

Poprawiony: środa, 25 marca 2020 15:55
 
ZADANIE NA DZIŚ - 25.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Mam nadzieję, że Pszczółki nie nudzą się zbytnio. Jeżeli się nudzą, to może skorzystają z niektórych propozycji zabaw i zadań. Zapraszam!

1. "Na wiejskim podwórku". Proszę włączyć dziecku obrazek przedstawiający wiejskie podwórko.

Kliknij

niech dziecko wybierze sobie jeden obrazek, dokładnie mu się przyjrzy, a potem po jego zasłonięciu , niech wymieni jak najwięcej jego elementów

  • niech wymieni nazwy wszystkich zwierząt
  • niech wyodrębni w nazwach zwierząt pierwsze głoski np. ś - winia, k - rowa, k - oń oraz głoski na końcu np. koz - a, krow - a...
  • może ułożyć zdania z nazwami wybranych zwierząt
  • niech przeliczy zwierzęta danego rodzaju i porówna ich liczebność

2. Zabawa „Posłuszne zwierzaki"

Dzieci wybierają sobie dowolną figurkę (zabawkę) zwierzęcia domowego i wykonują polecenia, ustawiają je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, z prawej strony.

3. Włączcie Państwo dziecku obrazek i poproście o wskazanie właściwych rzeczy stosownie do poleceń.

Kliknij

4. Zabawa plastyczna z wierszykiem "Kózka" W. Szumanównej.

Proszę przeczytać dziecku wiersz. Ma ono za zadanie narysować poszczególne części zwierzęcia na czystych kartkach.

Pudełeczko...

Cztery nóżki...

Szyja, łebek

i dwa różki.

Oko, ogon.

Teraz wiecie,

że to...

ma być przecie.

5. Zabawa utrwalająca świadomość prawej i lewej strony ciała oraz przestrzeni "Kaczka". Dzieci idą w kole "gęsiego" i wykonują takie ruchy jakie sugerują im słowa piosenki

Idzie kaczka nieboraczka,

śmiesznie człapie w luźnych laczkach.

Za tą kaczką druga kaczka,

idzie kaczek cała paczka.

Tup - tup - tup

Tup - tup - tup

Tup - tup - tup - tup, itp.

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie prawą nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

prawą nóżką tupać sobie.

Tup - tup - tup

Tup - tup - tup

Tup - tup - tup - tup, itp.

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie lewą nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

lewą nóżką tupać sobie.

Tup - tup - tup

Tup - tup - tup

Tup - tup - tup - tup, itp.

 

Życzę miłej zabawy. Wszystkich gorąco pozdrawiam! Jadwiga Michulec.


Poprawiony: środa, 25 marca 2020 15:56
 
«pierwszapoprzednia12345następnaostatnia»

Strona 1 z 5

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 7 gości