MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 427305
Start SMERFY
Smerfy
ZADANIE NA DZIŚ - 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

27.04 – piątek. Temat: Zielona zabawa.

 

1. Gimnastyka. Dzisiejsze zajęcia powinny rozpocząć się zestawem ćw.

gimnastycznych. Trudno jednak prowadzić takie ćwiczenia wg podanego opisu.

Zanim przeczytamy opis i zrozumiemy, o co chodzi dziecko się

znudzi. Dlatego proponuję skorzystać z propozycji filmowych. Pamiętajmy, aby

strój dziecka był wygodny. Pierwsza propozycja jest łatwiejsza. Potrzebne

będą do niej niewielkie zabawki, jakiś pojemnik, klamerki (takie do

zapinania prania)

Druga propozycja jest trudniejsza, ale można wykonać wybrane ćwiczenia –

te do których nie potrzeba przyborów, które dziecko jest w stanie wykonać

i te do których mamy przybory – kartka, książka, piłka

Propozycja 1

Propozycja 2


2. „Kto to?” – słuchanie wiersza I. Salach

„Powiedzcie mi dzieci

co to jest za Pani:

trawa rośnie, słonko świeci,

ptaszek śpiewa dla niej?

 

Kto przychodzi do nas

o tej porze roku?

Jest pachnąca i radosna.

Czy wiesz kto to?” (Pani Wiosna)

 

Po przeczytaniu wiersza zadajemy dziecku pytania: Kto śpiewa dla pani

wiosny?; Co rośnie?; Co świeci?; Jaka jest wiosna w wierszu?;Jaki kolor ma

Pani Wiosna?; Co tobie kojarzy się z wiosną?

 

3. „Gra w zielone” - zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się

na różne sposoby – maszeruje, podskakuje biega. Kiedy prowadzący wypowie

głośno nazwę koloru – ZIELONY dziecko musi odnaleźć taki kolor w swoim

otoczeniu i go dotknąć. Jeśli prowadzący wypowie nazwę innego koloru

dziecko staje prosto i nie porusza się.

 

4. Jeśli pogoda sprzyja wychodzimy na podwórko do ogrodu poszukać koloru

zielonego i oznak wiosny.

Agnieszka Fiołka 

 

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 22:24
 
LOGOPEDIA NA TYDZIEŃ OD 23 DO 27.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Drodzy Rodzice!

W zakładce każdej grupy raz w tygodniu będą się pojawiać ćwiczenia logopedyczne, które w formie zabawy możecie wykonać z dziećmi w domu. Starszaki, które zabrały swoje zeszyty z logopedii do domu, zachęcam do utrwalenia zamieszczonych tam materiałów. Jeśli macie Państwo jakieś pytania, pomysły, wątpliwości lub chcielibyście otrzymać nowe karty pracy, zachęcam do kontaktu ze mną poprzez adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Chętnie pomogę.

Ćwiczenia ust:

  • układamy usta w dzióbek i trzymamy na chwilę;
  • staramy się posyłać małe całuski, mając usta ułożone w dzióbek;
  • posyłamy całusa i uśmiechamy się na przemian (ćwiczenie robimy powoli).

 

Ćwiczenia języka:

  • dotykamy językiem każdego ząbka u góry przy otwartej buzi ("liczymy ząbki");
  • za górnymi zębami układamy kawałek chrupka, płatka śniadaniowego lub gumy rozpuszczalnej (ewentualnie cukierek) i przytrzymujemy go tam językiem przy otwartej buzi.

 

 

Życzę udanej zabawy, Michalina Dudzik.

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 12:31
 
ZADANIE NA DZIŚ - 26.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

 26.04 – czwartek. Temat: Narzędzia ogrodnika.

 

1. Słuchanie wiersza I.R. Salach pt „Ogrodnicy”

 

„OGRODNICY”

I. Salach

Idą, Ida ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką.

Szu, szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

 

Po wysłuchaniu wiersza zadajemy dzieciom pytania: Kto poszedł do ogrodu?;

Jakie narzędzia z sobą nieśli ogrodnicy?;Do czego służą grabie? ;Do czego

służy łopata?;Po co jest konewka?; Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?

2. „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie i nazywanie

narzędzi z poniższego obrazka.

Prowadzący zabawę wypowiada nazwę narzędzia sylabami np. wia – dro , gra –

bie itd. Zadaniem dziecka jest wskazanie narzędzia, którego nazwę

usłyszało.(obrazek tutaj)

 

3. „Czego brakuje?” - zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko siedzi na

dywanie. Rozkładamy przed nim trzy dowolne przedmioty. Dziecko przygląda

się im, nazywa je. Po czym się odwraca a prowadzący chowa jeden z

przedmiotów. Gdy powie: Czego tu brakuje? Dziecko odwraca się i próbuje

zgadnąć co zostało zabrane. Jeśli dziecko dobrze sobie radzi możemy

zwiększyć liczbę przedmiotów. (mogą to być np. zabawki: miś, klocek i

autko lub przedmioty z łazienki – gąbka, mydło, szampon, itp.)

Agnieszka Fiołka

Poprawiony: środa, 25 marca 2020 15:57
 
ZADANIE NA DZIŚ - 25.03.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

25.04 – środa. Temat: Marcowe ogródki.

 

1. Marcowe ogródki” - praca z obrazkiem przedstawiającym wiosenne prace w

ogrodzie. Oglądamy obrazek, wchodząc na zamieszczony link.

Dziecko uważnie przygląda się obrazkowi i odpowiada na zadawane mu pytania:

Jakie miejsce przedstawione jest na obrazku?; Jaka to pora roku?; Kto

pracuje w ogrodzie – jak nazywa się ta osoba?; Jakie prace należy wykonać

wiosną w ogródku? Do czego służą... (kolejno wymieniane przez nas

narzędzia ogrodnicze)

 

2. Wiosenne prace w ogródku – zabawa naśladowcza. Prowadzący czyta

historyjkę, a dziecko pokazuje ruchem i gestem czynności, o których

opowiada prowadzący. (jeśli dziecko nie potrafi naśladować ruchów pomagamy

i pokazujemy)

Tekst :

Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły z sobą ciężkie skrzynki z

narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły

grządki. Na przygotowanej ziemi posiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i

podlewały grządki. Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i

zmęczone wróciły do domu.

 

3. „Marcowy ogródek” – malowanie farbami wg pomysłu dziecka.

Agnieszka Fiołka

Poprawiony: środa, 25 marca 2020 15:57
 
PROPOZYCJA ZAJĘĆ Z J. ANGIELSKIEGO PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Propozycja zajęć z języka angielskiego dla dzieci z grupy 6 SMERFY

 

TYDZIEŃ 2

 

 

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (zamiast PET SHOP śpiewamy FARM).

  

2. Przywitaj się z bohaterami piosenką.

 

3. Spróbuj policzyć do 3. Pokazuj na paluszkach 1, 2 i 3. Kliknij

 

4. Pobaw się z mamą lub tatą w znikające przedmioty. Weź dowolne 3 małe przedmioty np. zabawki i kocyk lub chusteczkę. Zamknij oczy a mama lub tata schowają pod kocykiem 1, 2 lub 3 rzeczy. Teraz otwórz oczy i zobacz ile przedmiotów było schowanych. Policzcie je razem po angielsku.


4. Przypomnij sobie piosenkę o 3 małych kaczuszkach. Zaśpiewaj ją razem z bohaterami. Pamiętaj, by pomóc mamie wołać swoje małe kaczuszki!

 

5. Jeśli bardzo lubisz piosenki o kaczuszkach wysłuchaj kolejnej, w której występuje aż 5 malutkich kaczek.

 

6. A dla tych z Was którzy lubią kolorowanie i mają drukarkę serdecznie polecam zestaw kolorowanek z kaczuszkami.

Kliknij

Lub też wykonanie pracy plastycznej jak ta poniżej:

Kliknij


P.S. Przypominam, że wszystkie poznane dotychczas przez dzieci słowa i wyrażenia, jak również wiele ciekawych zabaw do wykorzystania podczas zabaw językowych można znaleźć na stronie internetowej przedszkola.

 

LISTA SŁÓW:

http://www.przedszkole.lubomia.pl/witamy-przeglad/jzyk-angielski/poznane-sowa-i-zwroty-w-jzyku-angielskim.html

 

GRY I ZABAWY:

http://www.przedszkole.lubomia.pl/witamy-przeglad/jzyk-angielski/gry-i-zabawy-z-jzykiem-angielskim.html

 

 

Miłej zabawy :)

Ania Bizoń-Bobro

 
«pierwszapoprzednia12345następnaostatnia»

Strona 1 z 5

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 11 gości